projektek

SABRINA

Biztonságosabb kerékpározás a Duna régióban

A kerékpáros közlekedéshez kapcsolódó infrastruktúra jelentős része a fejlettség alacsonyabb szintjén áll a Duna régióban, főképp, ha a nagyobb városias térségeken túl tekintünk. Ha a kerékpározás pozitív hatásait nézzük, ez a tény jelentős fejlesztési potenciált hordoz magában, egyúttal megfelelő intézkedések hiányában hatalmas közlekedésbiztonsági kockázatot is jelent!

Jelenleg, a COVID-19 járvány idején, az emberek világszerte úgy tekintenek a kerékpározásra, mint a közösségi távolságtartáshoz legjobban illeszkedő közlekedési és rekreációs eszközre. A kerékpározás szerepének növekedése egyúttal emlékeztet minket az infrastruktúra fejlesztésének szükségességére, annak biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és kényelmesebbé tételére. Ezzel párhuzamosan – mint a közlekedés és közlekedésfejlesztés egyik legfenntarthatóbb formájára –, a nemzeti, regionális és helyi szintű döntéshozatal is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kerékpáros fejlesztésekre.

A kerékpárosok az úthasználók legkiszolgáltatottabb csoportját jelentik, ezt figyelembe véve a SABRINA projekt a kerékpározáshoz kapcsolódó infrastruktúra közlekedésbiztonsági vetületére fókuszál, a Duna régió kilenc országának meglévő, tervezett és hiányzó kerékpáros folyosóit a középpontba helyezve. Célunk, hogy az érintett nemzeti, regionális és helyi szereplők készségfejlesztése révén fejlődjön a kerékpáros közlekedésbiztonság feltételrendszere, ezzel hozzájárulva a meglévő és építendő infrastruktúra fenntartható és biztonságos fejlesztéséhez.

A projekt keretében megközelítőleg 5.000 kilométernyi EuroVelo kerékpáros útvonal felmérése is megvalósul egy speciális felszereltségű jármű segítségével, az iRAP módszertan alkalmazásával.

Partnerség

  • The European Institute of Road Assessment – EuroRAP (Vezető partner, Szlovénia)
  • University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences (Horvátország)
  • Austrian Road Safety Board (Ausztria)
  • West Pannon Regional and Economic Development Public Nonprofit Ltd (Magyarország)
  • Partnership for Urban Mobility (Csehország)
  • Green Revolution Association (Románia)
  • Municipality Ilirska Bistrica (Szlovénia)
  • AGILE TRANSPORT ANALYSIS S.R.L (Románia)
  • Club “Sustainable Development of Civil Society” (Bulgária)
  • Ekopolis Foundation (Szlovákia)
  • Automobile Club of Moldova (Moldova)
  • Ministry of the Sea, Transport and Infrastructure (Társult partner, Horvátország)
  • Ministry of Regional Development (Társult partner, Csehország)
  • Ministry of Transport (Társult partner, Csehország)
  • Ministry of Infrastructure of the Republic of Slovenia (Társult partner, Szlovénia)

 Tények és információk

  • Keretprogram: INTERREG Duna Transznacionális Program
  • Projekt időtartama: 2020. július 1. – 2022. december 31.
  • A projekt teljes összköltségvetése: €2.086.019,00
  • ERFA forrás: €1.701.992,40
  • ENI forrás: €71.123,75
  • A Nyugat-Pannon Nonprofit Kft. költségvetése: €186.675

A SABRINA projekt az INTERREG Duna Transznacionális Programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERDF/ERFA), Európai Szomszédsági Támogatási Eszköz (ENI) támogatásával, az Európai Unió és Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.

SABRINA logo